FAQ

Wil je weten of we een bagageruimte hebben, hoe laat het ontbijt wordt geserveerd en of je je schattige viervoeter mee kunt nemen naar ons hotel? Hieronder vind je de antwoorden op alle veelgestelde vragen. Heb je na het lezen van onze FAQ nog steeds brandende vragen? Neem gerust contact met ons op!

Aankomst & Vertrek

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

Je kamer is klaar vanaf 15:00 uur. Als je eerder in Casa aanwezig bent dan kijken we naar de mogelijkheid om je eerder in te checken, maar dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van je kamer. Natuurlijk kun je tot die tijd je bagage beheerd bij ons achterlaten.

Tot hoe laat kan ik inchecken?

Je kunt op elk gewenst moment inchecken bij Hotel Casa. Ons team staat 24/7 voor je klaar!

Kan ik mijn bagage tijdelijk bij jullie achterlaten voor of na mijn verblijf?

Natuurlijk! Wij hebben een afgesloten bagageruimte. Wij houden graag even een oogje voor je in het zeil. Let wel, het achterlaten van bagage is op eigen risico. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid bij diefstal of schade.

Ik kreeg een e-mail dat ik online kan inchecken. Is dat noodzakelijk?

Hoewel online inchecken niet verplicht is, is het sterk aanbevolen voor een snellere incheckervaring. Je hebt ook de mogelijkheid om online in te checken zodra je bij het hotel aankomt.

Tot hoe laat kan ik uitchecken?

Onze standaard uitchecktijd is 11:00 uur ’s ochtends. Je kunt je verblijf verlengen tot 14:00 uur voor €10 per uur, afhankelijk van beschikbaarheid. Vraag om een late uitchecktijd bij de receptie op (uiterlijk) de ochtend van je vertrek.

Ik wil langer in de kamer blijven. Doen jullie aan een late check-out?

Indien je langer op de kamer wenst te verblijven, bieden wij je de mogelijkheid tot een late check-out. Voor slechts €10 per uur kun je tot 14:00 uur uitchecken. Als je hiervan gebruik wilt maken, verzoeken wij je vriendelijk om uiterlijk op de ochtend van je vertrek contact op te nemen met de receptie. Houd er rekening mee dat een late check-out afhankelijk is van beschikbaarheid van de kamers.

Locatie

Hoe kom ik bij het hotel?

Hotel Casa is eenvoudig bereikbaar met taxi, auto, openbaar vervoer én met de fiets. We hebben alle vervoersmiddelen voor je op een rijtje gezet op deze pagina

Kan ik bij het hotel parkeren?

Ja, we bieden parkeermogelijkheden in onze ondergrondse garage en in de omliggende straten. In onze parkeergarage zijn de tarieven €4,00 per uur met een maximum van €27,50 voor een periode van 24 uur.

Als je een parkeerplaats wilt reserveren, ga dan naar onze parkeerpagina.

Het gebruik van de garage wordt afgeraden voor voertuigen hoger dan 2,1 meter.

Ik heb een taxi nodig. Kunnen jullie mij helpen?

Jazeker! Wij hebben goede ervaringen met Travel Electric. Onze collega’s bij de receptie helpen je tijdens je verblijf graag met het boeken van een taxi.

Verkopen jullie vervoerbewijzen voor het openbaar vervoer?

Bij onze receptie kun je eenvoudig metro- en buskaartjes aanschaffen voor handig stadsvervoer. Houd er rekening mee dat je geen treinkaartjes bij ons kunt krijgen, maar je kunt ze eenvoudig kopen op het station waar je vertrekt.

Ligt het hotel dichtbij het stadscentrum?

Hotel Casa is gelegen in Amsterdam-Oost, niet ver van het stadscentrum. Het centrum begint op 1,5 km van ons hotel, wat overeenkomt met minder dan 10 minuten fietsen of een korte rit met het openbaar vervoer.

Eten & drinken

Moet ik het ontbijt van tevoren reserveren of kan ik dat ook tijdens mijn verblijf aangeven?

Als gebruik wil maken van het ontbijtbuffet kan je dit vooraf reserveren. Als je nog geen beslissing hebt genomen op voorhand, kan je tijdens je verblijf langsgaan bij de receptie of de breakfast host bij de ingang van het ontbijtbuffet benaderen.

Het buffet kost €16,50 per persoon per dag, met een verlaagd tarief van €8,25 voor kinderen tot en met 7 jaar.

Tussen welke tijden kan ik gebruik maken van het ontbijt?

Je kunt gebruik maken van het ontbijt van maandag tot vrijdag tussen 07:00 en 10:00 uur en in het weekend tussen 07:00 en 11:00 uur.

Waaruit bestaat het ontbijt?

Geniet van een heerlijk ontbijt en geef je dag een kickstart! We hebben een uitgebreid buffet bestaande uit eieren, bacon, lekkere gebakjes en pannenkoeken. Heb je meer zin in een lichtere optie? We hebben ook yoghurt met granola en vers fruit. Voor iedereen is er iets lekkers bij! Volg je een glutenvrij dieet of houd je rekening met een specifieke allergie? Laat ons dit weten wanneer je incheckt bij de receptie. 

Hebben jullie een restaurant?

Jazeker. Bij restaurant EAST serveren wij heerlijke lunch, diner, borrel en geweldige koffie en cocktails. Lees meer!

Kan het restaurant rekening houden met allergie en speciale diëten?

Ja, wij houden graag rekening met eventuele dieetwensen of allergieën. Dit kun je aangeven bij het personeel in het restaurant.

Wanneer is het dakterras GAPP open?

Op dit moment is GAPP gesloten vanwege onze winterstop! We zijn weer in volle glorie aanwezig vanaf april 2024.

Waar kan ik zien of er in het hotel iets leuks wordt georganiseerd?

Bij Hotel Casa organiseren we regelmatig leuke evenementen. Wil je meer over events weten, check dan onze agenda. Heb je leuke ideeën voor ons? Stuur ons dan even een mailtje: info@hotelcasa.nl.

In het hotel

Wat houdt jullie on request schoonmaakbeleid in?

Hotel Casa zet zich in voor duurzaamheid en biedt daarom een on request housekeeping service aan. Er is geen standaard dagelijkse schoonmaak, behalve op de vierde dag van elk verblijf. Wil je dat je kamer eerder wordt schoongemaakt? Scan dan de QR-code op het papier of de deurhanger in je kamer. Verzoeken voor schoonmaak op dezelfde dag worden geaccepteerd tot 12:00 ’s middags.

 

Lees meer over de on request housekeeping service op CASA’s Social Responsibility pagina.

 

Let’s unite for a greener world!

Kan ik bij jullie een fiets huren?

Een CASA fiets huren kost €18,50 per dag of €11 voor 3 uur, afhankelijk van beschikbaarheid. Je kunt een fiets huren bij onze receptie of vooraf reserveren door deze link in te vullen.

Ons team zal de beschikbaarheid van de fietsen per e-mail bevestigen, waardoor je reservering officieel wordt. Veel plezier met het verkennen van de stad! 

Zijn huisdieren toegestaan?

Nee. We zijn gek op dieren, maar we willen je ten zeerste informeren dat het niet is toegestaan om dieren mee te nemen naar Hotel Casa. Zowel niet in het hotel, als het restaurant en de hotelkamers. Doe je dit toch, dan ontvang je een boete van €100.

Zijn er leeftijdsrestricties in het hotel?

Nee, iedereen is bij ons welkom! Ben je jonger dan 18 jaar? Dan hebben we toestemming van je ouders/verzorgers nodig via e-mail en een kopie paspoort van een van hen zodat zij de reservering voor jou kunnen maken.

Mag ik in het hotel roken?

Houd er rekening mee dat roken in ons hotel niet is toegestaan. Onze kamers zijn uitgerust met rookdetectoren, en het overtreden van ons rookbeleid zal leiden tot boetes. Als je wilt roken, kan dat buiten aan de voorzijde van het hotel.

Heeft het hotel vergaderfaciliteiten?

Hotel Casa biedt in totaal 14 vergaderruimtes. Of je een brainstormsessie wilt organiseren, een training, workshop, een kleine of grote meerdaagse conferentie, wij helpen je graag! Meer weten? Ga dan naar onze meeting pagina.

Beschikt het hotel over een gym?

Hotel Casa beschikt niet over een eigen gym. Indien je benieuwd bent naar de verschillende gyms in de buurt van het hotel, dan helpen onze collega’s aan de receptie je graag verder.

Kan ik mijn kleren laten stomen of laten wassen in het hotel?

Op dit moment nemen we helaas geen was aan, onze excuses voor het ongemak.

Reserveringen

Hoe maak ik een reservering?

Dat is heel eenvoudig. Scroll op deze pagina naar boven en klik rechtbovenaan op “BOEK”. Appeltje-eitje! De rest wijst zich vanzelf. Toch nog vragen? Mail dan naar reserveringen@hotelcasa.nl

Hoe wijzig of annuleer ik een reservering?

Als je rechtstreeks via Hotel Casa hebt geboekt, kun je binnen 24 uur na het maken van de reservering annuleren. Na 24 uur is de mogelijkheid om te annuleren afhankelijk van je tarieftype.

 

  • Als je een “NONREF” tarief hebt, kan dit niet meer kosteloos worden geannuleerd na 24 uur.

  • Als je een “BAR“-tarief hebt, kun je je reservering annuleren of wijzigen tot 24 uur voor de officiële inchecktijd (15:00 uur). Je kunt dit doen via de link in je bevestigingsmail of door contact met ons op te nemen via reservations@hotelcasa.nl.

 

Als je niet rechtstreeks via Hotel Casa hebt geboekt, controleer dan de annuleringsvoorwaarden van de organisatie waar je hebt geboekt.

Wat is het verschil tussen een flexibel en een niet-flexibel tarief?

We hebben twee verschillende soorten reserveringen:

  • Flexibel tarief: dit betekent dat je je reservering tot 24 uur voor de officiële inchecktijd kunt annuleren of wijzigen.

  • Niet-flexibel tarief: deze reservering kan enkel worden gemaakt met een creditcard. Op deze manier wordt het totale bedrag van je creditcard afgeschreven op het moment van reserveren. Je kunt tot 7 dagen voor de oorspronkelijke incheckdatum een datumwijziging aanvragen. Houd er rekening mee dat als de nieuwe data duurder zijn, je het verschil dient te betalen.

Kan ik een reservering maken met 4 personen op één kamer?

Het maximum aantal gasten op onze kamers is 3. Als je met 4 personen wilt verblijven, raden we aan om twee afzonderlijke kamers te boeken. Indien beschikbaar, kunnen we twee aangrenzende kamers met een tussendeur reserveren, zodat de kamers met elkaar worden verbonden. Voor deze optie kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling via het e-mailadres reservations@hotelcasa.nl 

Beschikt het hotel over babybedjes?

Ja, er zijn babybedjes beschikbaar. Deze zijn geschikt voor kinderen van tot circa 3 jaar oud. Heb je een babybedje nodig? Geef het dan aan bij je reservering.

Betalingen

Wat is toeristenbelasting en wanneer betaal ik dit?

Als je in een hotel in Amsterdam verblijft en niet in Amsterdam woont, moet je toeristenbelasting betalen aan de stad. Deze belasting bedraagt 7% van de kamerprijs (inbegrepen in de kamerprijs) plus nog eens €3 per persoon per nacht (mensen jonger dan 16 jaar zijn vrijgesteld van deze additionele €3). 

Ik heb een factuur nodig. Hoe krijg ik deze?

Heb je direct via Hotel Casa een reservering gemaakt? Dan krijg je een factuur wanneer je uitcheckt uit het hotel. Heb je geen factuur ontvangen? Mail dan even naar reservations@hotelcasa.nl met jouw reservering details. Zij helpen je graag verder! Heb je een reservering gemaakt via een andere organisatie? Vraag dan daar je factuur op.

Moet ik mijn creditcardgegevens verstrekken?

Ja, bij elke boeking vragen we uit veiligheid naar de creditcardgegevens als garantie voor de boeking. Doorgaans wordt de creditcard een dag voor de reservering belast, tenzij je al hebt betaald tijdens het maken van je reservering.

Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

Wij accepteren alle wereldwijd gangbare creditcards. In het hotel kun je ook betalen met debetkaart en pinpas. In het kader van veiligheid accepteren wij geen contant geld.

Op de kamer

Wat zijn de opties voor een extra bed?

In verband met brandveiligheid plaatsen wij helaas geen extra bedden in de kamers. Mocht je met drie personen op een kamer willen verblijven, boek dan een van onze triple kamers.

Beschikken de kamers over airconditioning?

Doordat Nederland geen lange periode van extreme hitte kent, wordt in veel gebouwen gekozen om geen milieuvervuilende airconditioners te plaatsen. Dit geldt ook voor Hotel Casa. Daarom beschikken de kamers van Hotel Casa niet over airconditioning.

Het hotelgebouw is uitgerust met een automatisch klimaatsysteem dat de algemene temperatuur en luchtkwaliteit op orde houdt. Via dit systeem is de temperatuur in de hotelkamer ongeveer 2 graden aan te passen.

De temperatuur regelaar heeft 2 standen; één voor verwarmen en één voor koelen. Schuif de regelaar naar het icoon van de sneeuwvlok en draai de knop naar blauw om de kamer te verkoelen. Wil je de kamer juist iets verwarmen? Schuif dan de regelaar naar het icoon van de warmtegolven en draai de knop naar rood.

Is het toch echt te warm of te koud in de kamer? Dan hebben we gelukkig altijd een aantal mobiele ventilatoren en verwarmingen beschikbaar. Bel hiervoor naar onze collega’s bij de receptie, door ‘9’ te bellen met het vaste toestel in de kamer. Zij komen deze met plezier even bij je brengen!

Welke faciliteiten hebben jullie op de kamers?

Elke kamer is uitgerust met een:

  • haardroger
  • waterkoker
  • koffiezetapparaat
  • kast
  • TV
  • bureau
  • kluis
  • minibar die je zelf kan vullen

Natuurlijk zorgen wij voor fijn linnengoed, handdoeken en toiletartikelen voor gebruik tijdens je verblijf.

Kan ik mijn kleding strijken?

Ja, dat kan! We hebben een strijkruimte ingericht op de tweede verdieping van het hotel. Neem de lift bij de koffiebar en als je op de 2e verdieping uitstapt vind je de strijkruimte aan je linkerkant.