LET'S CLEAR THINGS UP

Meest gestelde vragen

Benieuwd of er een bagageopslag is, hoe laat het ontbijt wordt geserveerd, en of je jouw schattige corgi mee mag nemen naar Hotel Casa? Vind de antwoorden op deze en andere veelgestelde vragen hieronder. Heb je na het lezen van de FAQ nog vragen? Neem gerust contact op!

Aankomst & vertrek
Locatie
Eten & drinken
In het hotel
Reserveringen
In de kamer
Betalingen
Praktische informatie
Aankomst & vertrek
  • Kan ik mijn bagage tijdelijk bij jullie achterlaten voor of na mijn verblijf?

    Natuurlijk! Wij hebben een afgesloten bagageruimte. Wij houden graag even een oogje voor je in het zeil. Let wel, het achterlaten van bagage is op eigen risico. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid bij diefstal of schade.

  • Tot hoe laat kan ik inchecken?

    Je kamer is klaar vanaf 15:00 uur. Als je eerder in CASA aanwezig bent dan kijken we naar de mogelijkheid om je eerder in te checken, maar dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van je kamer. Natuurlijk kun je tot die tijd je bagage beheerd bij ons achterlaten.

  • Ik kreeg een e-mail dat ik online kan inchecken. Is dat noodzakelijk?

    Hoewel online inchecken niet verplicht is, is het sterk aanbevolen voor een snellere incheck ervaring. Je hebt ook de mogelijkheid om online in te checken zodra je bij het hotel aankomt.

  • Tot hoe laat kan ik uitchecken?

    Onze standaard uitchecktijd is 11:00 uur ’s ochtends. Je kunt je verblijf verlengen tot 14:00 uur voor €10 per uur, afhankelijk van beschikbaarheid. Als je hiervan gebruik wilt maken, verzoeken wij je vriendelijk om uiterlijk op de ochtend van je vertrek contact op te nemen met de receptie. Houd er rekening mee dat een late check-out afhankelijk is van beschikbaarheid van de kamers.

Locatie
  • Hoe kom ik bij het hotel?

    Hotel Casa is eenvoudig bereikbaar met taxi, auto, openbaar vervoer én met de fiets. We hebben alle vervoersmiddelen voor je op een rijtje gezet op deze pagina.

  • Ik heb een taxi nodig. Kunnen jullie mij helpen?

    Jazeker! Wij hebben goede ervaringen met Travel Electric. Onze collega’s bij de receptie helpen je tijdens je verblijf graag met het boeken van een taxi.

  • Ligt het hotel dichtbij het stadscentrum?

    Hotel Casa is gelegen in Amsterdam-Oost, niet ver van het stadscentrum. Het centrum begint op 1,5 km van ons hotel, wat overeenkomt met minder dan 10 minuten fietsen of een korte rit met het openbaar vervoer.

  • Verkopen jullie vervoerbewijzen voor het openbaar vervoer?

    Bij onze receptie kun je eenvoudig tram-, metro- en buskaartjes aanschaffen voor handig stadsvervoer. Houd er rekening mee dat je geen treinkaartjes bij ons kunt krijgen, maar je kunt ze eenvoudig kopen op het station waar je vertrekt.

Eten & drinken
  • Moet ik het ontbijt van tevoren reserveren of kan ik dat ook tijdens mijn verblijf aangeven?

    Als gebruik wil maken van het ontbijtbuffet kan je dit vooraf reserveren. Als je nog geen beslissing hebt genomen op voorhand, kan je tijdens je verblijf langsgaan bij de receptie of de breakfast host bij de ingang van het ontbijtbuffet benaderen.

    Het buffet kost €17,50 per persoon per dag, met een verlaagd tarief van €8,75 voor kinderen tot en met 7 jaar.

  • Tussen welke tijden kan ik gebruik maken van het ontbijt?

    Je kunt gebruik maken van het ontbijt van maandag tot vrijdag tussen 07:00 en 10:00 uur en in het weekend tussen 07:00 en 11:00 uur.

  • Waaruit bestaat het ontbijt?

    Geniet van een heerlijk ontbijt en geef je dag een kickstart! We hebben een uitgebreid buffet bestaande uit eieren, bacon, lekkere gebakjes en pannenkoeken. Heb je meer zin in een lichtere optie? We hebben ook yoghurt met granola en vers fruit. Voor iedereen is er iets lekkers bij! Volg je een glutenvrij dieet of houd je rekening met een specifieke allergie? Laat ons dit weten wanneer je incheckt bij de receptie.

  • Hebben jullie een restaurant?

    Jazeker. Bij restaurant EAST serveren wij heerlijke lunch, diner, borrel en geweldige koffie en cocktails. Lees meer! www.east-amsterdam.nl

  • Kan het restaurant rekening houden met allergie en speciale diëten?

    Ja, wij houden graag rekening met eventuele dieetwensen of allergieën. Dit kun je aangeven bij het personeel in het restaurant.

  • Wanneer is het dakterras GAPP open?

    GAPP is weer open voor het zomer seizoen! We zijn open wanneer het weer het toe laat. Tot op mijn dakterras, proost gappies

In het hotel
  • Zijn er leeftijdsrestricties in het hotel?

    Nee, iedereen is bij ons welkom! Ben je jonger dan 18 jaar? Dan hebben we toestemming van je ouders/verzorgers nodig via e-mail en een kopie paspoort van een van hen zodat zij de reservering voor jou kunnen maken.

  • Kan ik bij jullie een fiets huren?

    Een CASA fiets huren kost €18,50 per dag of €11 voor 3 uur, afhankelijk van beschikbaarheid. Je kunt een fiets huren bij onze receptie of vooraf reserveren door deze link in te vullen.

    Ons team zal de beschikbaarheid van de fietsen per e-mail bevestigen, waardoor je reservering officieel wordt. Veel plezier met het verkennen van de stad!

  • Mag ik in het hotel roken?

    Houd er rekening mee dat roken in ons hotel niet is toegestaan. Onze kamers zijn uitgerust met rookdetectoren, en het overtreden van ons rookbeleid zal leiden tot boetes. Als je wilt roken, kan dat buiten aan de voorzijde van het hotel.

  • Kan ik mijn kleren wassen, drogen en strijken in CASA?

    Ja, er is een was- en strijkruimte naast de lobby. Wassen kost €3,60 per beurt en drogen €3,10 per beurt. Een waspod is inbegrepen bij elke wasbeurt en kan worden opgehaald bij de receptie. Strijkplanken en strijkijzers zijn beschikbaar in dezelfde ruimte en kunnen gratis worden gebruikt.

  • Beschikt het hotel over een gym?

    Hotel Casa beschikt niet over een eigen gym. Indien je benieuwd bent naar de verschillende gyms in de buurt van het hotel, dan helpen onze collega’s aan de receptie je graag verder.

  • Wat houdt jullie schoonmaakbeleid on request in?

    Hotel Casa zet zich in voor duurzaamheid en biedt daarom een housekeeping on request service aan. Er is geen standaard dagelijkse schoonmaak, behalve op de vierde dag van elk verblijf. Wil je dat je kamer eerder wordt schoongemaakt? Scan dan de QR-code op de deurhanger in je kamer. We accepteren verzoeken voor dezelfde dag tot 12:00 ’s middags.

Reserveringen
  • Hoe maak ik een reservering?

    Dat is heel eenvoudig. Scroll op deze pagina naar boven en klik rechtbovenaan op “BOEK”. Appeltje-eitje! De rest wijst zich vanzelf. Toch nog vragen? Mail dan naar reservations@hotelcasa.nl.

  • Kan ik een reservering maken met 4 personen op één kamer?

    Het maximum aantal gasten op onze kamers is 3. Als je met 4 personen wilt verblijven, raden we aan om twee afzonderlijke kamers te boeken. Indien beschikbaar, kunnen we twee aangrenzende kamers met een tussendeur reserveren, zodat de kamers met elkaar worden verbonden. Voor deze optie kun je contact opnemen met onze reserveringsafdeling via het e-mailadres reservations@hotelcasa.nl.

  • Wat is het verschil tussen een flexibel en een niet-flexibel tarief?

    We hebben twee verschillende soorten reserveringen:

    Flexibel tarief: dit betekent dat je je reservering tot 24 uur voor de officiële inchecktijd kunt annuleren of wijzigen.

    Niet-flexibel tarief: deze reservering kan enkel worden gemaakt met een creditcard. Op deze manier wordt het totale bedrag van je creditcard afgeschreven op het moment van reserveren. Je kunt tot 7 dagen voor de oorspronkelijke incheckdatum een datumwijziging aanvragen. Houd er rekening mee dat als de nieuwe data duurder zijn, je het verschil dient te betalen.

  • Hoe wijzig of annuleer ik een reservering?

    Als je rechtstreeks via Hotel Casa hebt geboekt, kun je binnen 24 uur na het maken van de reservering annuleren. Na 24 uur is de mogelijkheid om te annuleren afhankelijk van je tarieftype.

    Als je een “Niet terugbetaalbaar tarief" hebt, kan dit niet meer kosteloos worden geannuleerd na 24 uur.

    Als je een “Flexibele tarief" hebt, kun je je reservering annuleren of wijzigen tot 24 uur voor de officiële inchecktijd (15:00 uur). Je kunt dit doen via de link in je bevestigingsmail of door contact met ons op te nemen via reservations@hotelcasa.nl.

    Als je niet rechtstreeks via Hotel Casa hebt geboekt, controleer dan de annuleringsvoorwaarden van de organisatie waar je hebt geboekt.

  • Beschikt het hotel over babybedjes?

    Ja, er zijn babybedjes beschikbaar. Deze zijn geschikt voor kinderen van tot circa 3 jaar oud. Heb je een babybedje nodig? Geef het dan aan bij je reservering.

In de kamer
  • Wat zijn de opties voor een extra bed?

    In verband met brandveiligheid plaatsen wij helaas geen extra bedden in de kamers. Mocht je met drie personen op een kamer willen verblijven, boek dan een van onze triple kamers

  • Beschikken de kamers over airconditioning?

    Doordat Nederland geen lange periode van extreme hitte kent, wordt in veel gebouwen gekozen om geen milieuvervuilende airconditioners te plaatsen. Dit geldt ook voor Hotel Casa. Daarom beschikken de kamers van Hotel Casa niet over airconditioning.

    Het hotelgebouw is uitgerust met een automatisch klimaatsysteem dat de algemene temperatuur en luchtkwaliteit op orde houdt. Via dit systeem is de temperatuur in de hotelkamer ongeveer 2 graden aan te passen.

    De temperatuur regelaar heeft 2 standen; één voor verwarmen en één voor koelen. Schuif de regelaar naar het icoon van de sneeuwvlok en draai de knop naar blauw om de kamer te verkoelen. Wil je de kamer juist iets verwarmen? Schuif dan de regelaar naar het icoon van de warmtegolven en draai de knop naar rood.

    Is het toch echt te warm of te koud in de kamer? Dan hebben we gelukkig altijd een aantal mobiele ventilatoren en verwarmingen beschikbaar. Bel hiervoor naar onze collega’s bij de receptie, door ‘9’ te bellen met het vaste toestel in de kamer. Zij komen deze met plezier even bij je brengen!

  • Welke faciliteiten hebben jullie op de kamers?

    Elke kamer is uitgerust met een: haardroger waterkoker koffiezetapparaat kast TV bureau kluis minibar die je zelf kan vullen Natuurlijk zorgen wij voor fijn linnengoed, handdoeken en toiletartikelen voor gebruik tijdens je verblijf.

Betalingen
  • Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

    Wij accepteren alle wereldwijd gangbare creditcards. In het hotel kun je ook betalen met debetkaart en pinpas. In het kader van veiligheid accepteren wij geen contant geld.

  • Moet ik mijn creditcardgegevens verstrekken?

    Ja, bij elke boeking vragen we uit veiligheid naar de creditcardgegevens als garantie voor de boeking. Doorgaans wordt de creditcard een dag voor de reservering belast, tenzij je al hebt betaald tijdens het maken van je reservering.

  • Ik heb een factuur nodig. Hoe krijg ik deze?

    Heb je direct via Hotel Casa een reservering gemaakt? Dan krijg je een factuur wanneer je uitcheckt uit het hotel. Heb je geen factuur ontvangen? Mail dan even naar reservations@hotelcasa.nl met jouw reservering details. Zij helpen je graag verder! Heb je een reservering gemaakt via een andere organisatie? Vraag dan daar je factuur op.

  • Wat is de toeristenbelasting?

    Als je in een hotel in Amsterdam verblijft en geen inwoner van de stad bent, moet je toeristenbelasting betalen. Momenteel bedraagt deze belasting 12,5% van de kamerprijs per nacht. Afhankelijk van het boekingsplatform dat je gebruikt, kan deze belasting bij de reserveringskosten zijn inbegrepen of moet deze apart worden betaald bij de receptie bij het inchecken.

Praktische informatie
  • Is Hotel CASA toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

    Hotel Casa is rolstoelvriendelijk. Er zijn liften naar alle verdiepingen en de vergaderzalen zijn goed toegankelijk voor gasten in een rolstoel. Wil je specifieke wensen bespreken? Neem gerust contact op voor meer informatie.

  • Heeft Hotel Casa laadpalen voor elektrische auto’s?

    In de parkeergarage van Hotel Casa zijn laadpalen beschikbaar voor elektrische auto’s. Laden kan op basis van beschikbaarheid.

  • Wat zijn de parkeren mogelijkheden bij Hotel Casa?

    Hotel Casa beschikt over een ondergrondse privéparkeergarage met een tarief van €4,50 per uur en een maximum van €30.00 per 24 uur. De parkeergarage (maximale hoogte 2,10 m) beschikt over 94 standaard parkeerplaatsen, inclusief één voor mindervalide gasten. Daarnaast zijn er 4 oplaadstations voor elektrische voertuigen. Je kunt je parkeerplek van vooraf reserveren via deze link.

  • Zijn huisdieren toegestaan in Hotel Casa?

    Nee. We zijn gek op dieren, maar we willen je ten zeerste informeren dat het niet is toegestaan om dieren mee te nemen naar Hotel Casa. Zowel niet in het hotel, als het restaurant en de hotelkamers. Doe je dit toch, dan ontvang je een boete van €100.

Discover more about Hotel Casa

.

Bekijk de kamers

Ontdek de kamers van CASA, waar stijl en comfort samenkomen om de perfecte balans van rust en inspiratie te bieden.

.

Parking & locatie

Parkeer in de ondergrondse garage van Hotel Casa, een veilige plek voor je auto tijdens je verblijf.

.

Eten & drinken

Beleef de dakterras GAPP op de 8e verdieping of proef specialty coffee en een all-day menu in EAST op de begane grond.

.

Naar de events

Duik in de gezelligheid met een geweldige line-up van (wekelijkse) evenementen bij Hotel Casa, restaurant EAST en rooftop GAPP.

.

Meet & work

Bij CASA vind je veelzijdige vergaderruimtes, geschikt voor zowel productieve werksessies als grootschalige evenementen.

.

Bekijk de aanbiedingen

Maak gebruik van de speciale aanbiedingen bij Hotel Casa voor een voordeliger en onvergetelijk verblijf.