FAQ

Wil je weten of we een bagageruimte hebben, hoe laat het ontbijt wordt geserveerd of je je schattige corgi naar ons hotel kunt brengen? Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.

Heb je na het lezen van onze FAQ nog steeds brandende vragen? Neem gerust contact met ons op !

Om de veiligheid van zowel onze gasten als het personeel te waarborgen, moesten we helaas de moeilijke beslissing nemen om Hotel Casa Amsterdam tot uiterlijk 15 april te sluiten.

We doen ons uiterste best om je alle veiligheid en informatie te geven die je nodig hebt. Klik hier om te zien wat we voor je kunnen betekenen. Hou je taai!

Aankomst & Vertrek

Je kamer is klaar vanaf 15:00 uur. Als je eerder in Casa aanwezig bent dan kijken we naar de mogelijkheid om je eerder in te checken, maar dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van je kamer. Natuurlijk kun je tot die tijd je bagage beheerd bij ons achterlaten.

Je kan inchecken tot 24:00 uur. Als je van plan bent later dan 24:00 uur aan te komen, dan horen wij dat graag van je.

Natuurlijk! Wij hebben een afgesloten bagageruimte. Wij houden graag even een oogje voor je in het zeil. Let wel, het achterlaten van bagage is op eigen risico. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid bij diefstal of schade.

Nee, het is niet verplicht. Maar het versnelt het check-in proces aanzienlijk, dus het is zeker aan te raden. Je kan dit echter ook ook bij aankomst in het hotel doen.

De standaard uitcheck tijd is 12:00 uur. Wil je langer blijven, check dan de vraag hieronder.

Als je langer op de kamer wil blijven dan kan dat. Voor €10 per uur kan je later uitchecken, tot uiterlijk 16:00 uur. Als je hier gebruik van wil maken, bel dan dan uiterlijk op de ochtend van check-out naar de receptie om dit aan te vragen. Late check-out is afhankelijk van beschikbaarheid.

Locatie

Hotel Casa is eenvoudig bereikbaar met taxi, auto, openbaar vervoer én met de fiets. We hebben alle vervoersmiddelen voor je op een rijtje gezet op deze pagina. Kom je er toch niet helemaal uit? Via deze link kom je ook eenvoudig met ons in contact.

Ja! Je kunt parkeren in onze ondergrondse parkeergarage of in de parkeervaken aan de straat rondom het hotel. De tarieven voor onze parkeergarage zijn €3,50 per uur met een maximum van €25,- per 24 uur. Parkeren is op basis van beschikbaarheid, wij kunnen dit dus helaas niet voor je reserveren. Gelukkig zijn er meestal wel plekken vrij! Als je voertuig hoger is dan 2,1 meter dan adviseren we je om niet in de garage te parkeren. Wil je meer weten over parkeren bij Casa? Ga dan naar deze pagina.

Jazeker! Wij hebben goede ervaringen met Taxi Electric. Je kan via deze link gemakkelijk een taxi boeken.

Ja, bij de receptie verkopen wij verschillende kaartjes die te gebruiken zijn voor metro, tram en bus.

Casa ligt in Amsterdam-Oost, niet ver van stadsdeel centrum. Het centrum begint op ongeveer 1,5 km van ons hotel vandaan. Dat is nog geen 10 minuten fietsen of met het openbaar vervoer.

Eten & Drinken

Je kan het ontbijt op elk gewenst moment aanvragen. Onze collega's bij de receptie helpen je hier graag bij. De kosten voor het ontbijt zijn €12,50 per persoon per dag en €6,25 voor kinderen tot en met 11 jaar.

Je kunt gebruik maken van het ontbijtbuffet van maandag tot vrijdag tussen 06:30 en 10:00 uur en in het weekend tussen 06:30 en 12:00 uur.

Wij serveren een uitgebreid ontbijtbuffet met zowel zoete al gezonde hartige menu-items. Croissants, muesli, eitjes, lekker vers brood en kaas- en vleessoorten. Om maar wat te noemen!

Jazeker. Bij restaurant EAST serveren wij heerlijke lunch, diner, borrel en geweldige koffie en cocktails. Meer weten? Ga dan naar www.east-amsterdam.nl</a

Ja, wij houden graag rekening met eventuele dieetwensen of allergieën. Geef dit even aan bij het personeel in het restaurant.

GAPP is open tijdens het zomerseizoen en alleen wanneer het weer het toelaat. Ben je nieuwsgierig naar het menu van GAPP? Ga dan naar GAPP. Nieuwsierig naar de actuele openingstijden van GAPP? Klik dan op dezelfde link en klik daarna op onze Facebookpagina.

Bij Hotel Casa organiseren we regelmatig leuke evenementen. Wil je meer over events weten, check dan onze agenda. Heb je leuke ideeën voor ons? Stuur ons dan even een mailtje: info@hotelcasa.nl.

In het hotel

Ja, het huren van een fiets kost €15 per dag en is op basis van beschikbaarheid. We kunnen vooraf geen fietsen reserveren. Kom hiervoor gerust even naar de receptie wanneer je bij ons verblijft.

Nee, ondanks dat we er dol op zijn, zijn huisdieren bij Hotel Casa helaas niet toegestaan.

Nee, iedereen is bij ons welkom! Ben je jonger dan 18 jaar? Dan hebben we toestemming van je ouders/verzorgers nodig via e-mail en een kopie paspoort van een van hen zodat zij de reservering voor jou kunnen maken.

Nee, het is niet toegestaan om te roken in het hotel. Alle kamers zijn voorzien van een rookdetector. Overtreding van het rookbeleid wordt beboet. Gelukkig zijn er rondom het hotel verschillende gebieden waar je kunt roken.

Hotel Casa heeft in totaal 14 vergaderruimtes. Of je nou een brainstormsessie wilt organiseren, een training, workshop, een kleine of grote meerdaagse conferentie, wij helpen je graag! Meer weten? Ga dan naar www.hotelcasa.nl/meetings

Hotel Casa beschikt niet over een eigen gym, maar wij hebben afspraken met een prettige en uitgebreide sportschool (TrainMore) op 1 km bij Casa vandaan. Wij verkopen dagpassen voor toegang tot TrainMore bij de receptie van het hotel.

Ja, de stomerijservice is beschikbaar op maandag tot en met zaterdag. Klik hier voor prijzen per kledingstuk.

Reserveringen

Dat is heel eenvoudig. Scroll op deze pagina naar boven en klik rechtbovenaan op "BOEK". Appeltje-eitje! De rest wijst zich vanzelf. Toch nog vragen? Mail dan naar reserveringen@hotelcasa.nl

Wanneer je direct via Casa hebt geboekt dan kan je annuleren tot 24 uur na het maken van je boeking. Wil je daarna annuleren? Check dan welk ratetype je hebt geboekt. Ratetype "NONREF" kan na deze 24 uur niet meer kosteloos worden geannuleerd. Ratetype "BAR" kan worden geannuleerd of gewijzigd tot 24 uur voor de officiele check-in tijd (15:00 uur). Je kan dit doen via de link in je bevestigingsmail of door contact met ons op te nemen reserveringen@hotelcasa.nl. Heb je niet direct via Hotel Casa geboekt, check dan de annuleringsvoorwaarden bij de organisatie waar je geboekt hebt.

Wij maken onderscheid tussen twee type reserveringen:
Flexibel tarief: dit betekent dat je tot 24 uur voor officiele check-in tijd je reservering kosteloos kunt annuleren of wijzigen.
Niet-flexibel tarief: deze reservering is alleen te reserveren met een creditcard. Hierbij wordt op het moment van reserveren het totaal bedrag afgeschreven van je creditcard. Na het maken van de reservering is het niet meer mogelijk om de reservering te wijzigen of te annuleren

Nee, het maximum aantal is 3 personen (bij een triple kamer). Voor reserveringen van 4 personen kan je hiervoor twee aparte kamers boeken. Indien beschikbaar kunnen wij hiervoor twee aaneengrenzende kamers reserveren met een tussendeur zodat de kamers aan elkaar gekoppeld worden. Neem hiervoor contact op met de reserveringsafdeling reservations@hotelcasa.nl

Ja, er zijn babybedjes beschikbaar. Deze zijn geschikt voor kinderen van tot circa 3 jaar oud. Heb je een babybedje nodig? Geef het dan aan bij je reservering.

Betalingen

Alle personen die in Amsterdam in een hotel verblijven en die niet in Amsterdam wonen, betalen toeristenbelasting aan de gemeente. In 2020 is de toeristenbelasting 7% van de kamerprijs + €3 per persoon per nacht. Dit bedrag wordt niet berekend aan jongeren onder 16 jaar. Je betaalt de toeristenbelasting bij de betaling van je gehele kamerprijs.

Heb je direct via Hotel Casa een reservering gemaakt? Dan krijg je een factuur wanneer je uitcheckt uit het hotel. Heb je geen factuur ontvangen? Mail dan even naar accounting@hotelcasa.nl met jouw reservering details. Zij helpen je graag verder! Heb je een reservering gemaakt via een andere organisatie? Vraag dan daar je factuur op.

Ja, bij elke boeking vragen we uit veiligheid naar de creditcardgegevens als garantie voor de boeking. Doorgaans wordt de creditcard een dag voor de reservering belast, tenzij je al hebt betaald tijdens het maken van je reservering.

Wij accepteren alle wereldwijd gangbare creditcards. In het hotel kun je ook betalen met debetkaart en pinpas. In het kader van veiligheid accepteren wij geen contant geld.

Op de kamer

In verband met brandveiligheid plaatsen wij helaas geen extra bedden in de kamers. Mocht je met drie personen op een kamer willen verblijven, boek dan een van onze triple kamers.

Onze kamers beschikken niet over airconditioning. Wij hebben wel een automatisch klimaatsysteem waarmee je de temperatuur ongeveer 2 graden kunt aanpassen. In geval van extreme hitte heeft de receptie mobiele ventilators beschikbaar.

Elke kamer heeft een föhn, kledingkast, TV, bureau, kluis en een minibar die je zelf mag vullen. Natuurlijk hebben wij fijn beddengoed, handdoeken en toiletartikelen om te gebruiken tijdens je verblijf.

Elke verdieping beschikt over een vast strijkpunt dat bereikbaar is via de gang. Je vindt dit op elke verdieping achter de fotowand tegenover de liften (vlak bij de kamers die eindigen op '21). Ga je gang, we willen dat je er geweldig uitziet!