Coronavirus

Dank je wel voor je keuze voor Hotel Casa Amsterdam!

Vanwege de enorme impact van de gevolgen van COVID-19 informeren wij je hierbij graag over de maatregelen die wij binnen Casa hebben getroffen. Wij begrijpen en delen je zorgen omtrent het virus en doen er alles aan het welzijn van onze gasten en medewerkers te waarborgen.


Huidige situatie in Nederland

Het managementteam van Hotel Casa houdt nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot het virus continu in de gaten en wij volgen adviezen van de GGD en het RIVM op. Meer informatie vind je op de website van het RIVM.


Algemene operationele maatregelen

Naast dat Hotel Casa de adviezen van bovenstaande organisaties opvolgt, hebben wij overige operationele maatregelen getroffen:

  • Er zijn door het gehele gebouw desinfecterende handgels in alle publieke ruimtes verspreid (die frequent worden bijgevuld).
  • Al het personeel is op de hoogte gebracht van de RIVM hygiënerichtlijnen (handen regelmatig wassen met zeep, hoesten in elleboog, gebruik van papieren handdoekjes en geen handen schudden) en is verplicht deze richtlijnen te volgen.
  • Personeel dat zich ziek meldt of terugkeert van vakantie in een risicogebied wordt verzocht thuis te blijven totdat eventuele gezondheidsklachten of besmetting met het virus zijn uitgesloten.
  • Er zijn protocollen opgesteld die gevolgd worden in de situatie van een eventuele besmetting binnen het hotel. Onze Managers on Duty zijn getraind om een risicoanalyse uit te voeren (door middel van het stellen van de juiste vragen met betrekking tot hoesten, koorts en benauwdheid) en zijn geïnstrueerd bij twijfel gasten direct in contact te brengen met de GGD. Het Crisis (Management) Team van Hotel Casa wordt in zo’n geval direct ingelicht en de gast/het personeelslid wordt, als dit in lijn is met de aanbeveling van de GGD, in quarantaine geplaatst totdat de GGD aanwezig is voor verder onderzoek.
  • Een quarantaine kamer is reeds ingericht en wordt vrijgehouden zolang dit nodig is.

Extra informatie voor…
…Hotelgasten
  • We hebben de algehele hygiënemaatregelen in het hotel opgeschroefd, inclusief huishouding na ieder verblijf.
  • We verzoeken alle hotelgasten vriendelijk doch dringend om online in- en uit- te checken. Op deze manier proberen we direct contact tot een minimum te beperken. Je ontvangt informatie over online check-in via e-mail, enkele dagen voorafgaand aan je verblijf.
  • We verwachten van al onze gasten dat ze een gezichtsmasker dragen terwijl ze aanwezig zijn in openbare ruimtes in het hele hotel.
  • Plastic spatschermen zijn boven de receptiebalie geïnstalleerd, om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken.
  • Als hotelgast ben je meer dan welkom voor ontbijt, lunch of diner in restaurant EAST. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je in dat geval altijd een reservering moet maken. Meer informatie over een bezoek aan EAST vind je op deze pagina, in het volgende onderdeel.

Bekijk deze video als je meer wilt weten over het incheckproces met betrekking tot de veiligheidsmaatregelen die we hebben genomen.

 


…Restaurantgasten
  • Bezoekers van Dakterras GAPP worden niet gevraagd een corona toegangsbewijs te tonen.
  • Bezoekers van Restaurant EAST worden wel gevraagd om een geldig corona toegangsbewijs te tonen. Zonder geldig toegangsbewijs kunnen wij gasten helaas niet ontvangen in ons restaurant.
  • De koffiebar is toegankelijk voor coffee-to-go en bezoekers worden niet gevraagd naar een corona toegangsbewijs.

 


…Meeting en Events gasten
  • Alle meeting en event gasten worden gevraagd naar een geldig corona toegangsbewijs. Gasten die niet beschikken over een geldig bewijs, kunnen wij helaas niet toelaten in onze meetingfaciliteiten.
  • Organisatoren wordt gevraagd om onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen te delen met de deelnemers, voorafgaand aan de vergadering of het event.

Boekingen en annuleringen

In deze moeilijke tijden begrijpen we dat plannen veranderen. Neem daarom alsjeblieft contact op met ons reserveringsteam, zodat we kunnen kijken hoe we je het best kunnen helpen met je boeking: info@hotelcasa.nl.


Vragen of meer informatie

We hopen dat we je voor nu voldoende hebben geïnformeerd. Mocht je behoefte hebben aan meer informatie of graag je zorgen of suggesties met ons willen delen, dan kun je ons bereiken via mod@hotelcasa.nl of +31 20 665 1171. Ondanks al het bovenstaande, hopen vooral dat jij en jouw familie veilig en gezond zijn en kijken we uit om je alsnog snel bij ons te mogen verwelkomen!


Een positieve noot…

Ondanks dat een pandemie zeker geen pretje is, zegt men ook “verspil nooit een goede crisis”. Tijdens een crisis worden we vaak vindingrijk en zien we mogelijkheden die we voorheen niet zagen. Daarom delen we graag een paar positieve resultaten die deze ongebruikelijke tijden ons hebben gebracht.

Naar verre exotische bestemmingen reizen kan in deze onzekere tijden een beetje riskant zijn. Maar de lokale bevolking wil nog steeds verkennen en ontspannen. Mogelijk in je eigen woonplaats, maar ook naar een andere stad als je niet in onze hoofdstad woont. Dicht bij huis blijven is hét helemaal! Daarom kun je op onze website altijd een paar mooie aanbiedingen vinden. Spoiler: ze bevatten geregeld gratis huur van fietsen of gratis parkeren… Klik hier voor ons aanbod.

Hoe fijn zou het zijn om werk gedaan te krijgen zonder gestoord te worden door je kinderen, je huisgenoten of een verbouwing bij de buren? Dat moet voordethuiswerkers.nl hebben gedacht. We hebben een samenwerking opgezet voor alle workaholics zonder een rustige plek om te werken. Een van onze creatieve vergaderruimtes is jouw kantoor voor de dag!

Professionals in de zorg staan in de frontlinie in de strijd tegen COVID-19. Ze moeten vaak ver van huis reizen en lange uren op een gevaarlijke manier werken. Het is onze plicht om te doen wat we kunnen om hen en hun families te helpen. Helaas waren er veel lege hotelkamers – dit waren precies de bedden die de getroffenen een klein beetje comfort kunnen bieden. Hotelshelpen is een branchebreed initiatief om mensen in nood hotelaccommodatie te bieden waaraan wij deelgenomen hebben in het voorjaar van 2020. Sympathiek toch?

In de 63 jaar van ons bestaan is het maar één keer eerder gebeurd … Studenten die tijdens de zomer in Casa wonen! Het lijkt misschien een beetje ironisch voor een hotel dat tijdens het academiejaar 360 studenten huisvest. Normaal gesproken is onze zomerperiode het moment waarop we inkomsten genereren om het hele academiejaar betaalbare studentenwoningen te kunnen blijven bieden. Dit jaar was het echter anders. En speciaal. En zo hoefden wij onze geliefde studenten niet te missen!

BEST DEAL
BEST DEAL

Reserveer vandaag en ontvang €10 korting op uw verblijf.

*Niet in combinatie met andere deals

Reserve today and receive €10 discount on your stay

*Not in combination with other offers

Reserveer vandaag en ontvang €10 korting op uw verblijf.

*Niet in combinatie met andere deals

Jouw Evenement Details

Catering

Jouw gegevens