Coronavirus

Dank je wel voor je keuze voor Hotel Casa Amsterdam!

Vanwege de enorme impact van de gevolgen van COVID-19 op de reis- en evenementenbranche informeren wij je hierbij graag over de preventieve maatregelen die wij binnen Casa hebben getroffen. Wij begrijpen en delen je zorgen omtrent het virus en doen er alles aan het welzijn van onze gasten en medewerkers te waarborgen.


Huidige situatie in Nederland

Het managementteam van Hotel Casa houdt nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot het virus continu in de gaten en wij volgen adviezen van de GGD en het RIVM volledig op. Een informatieve link met meer informatie vind je hier: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden


Algemene operationele maatregelen

Naast dat Hotel Casa de adviezen van bovenstaande organisaties opvolgt, hebben wij overige operationele maatregelen getroffen:

  • Om de 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen, hebben wij in alle publieke ruimten looplijnen en wachtrijen gemarkeerd.
  • Wij zijn verplicht alle gasten op het moment van aankomst, vijf vragen over hun gezondheid te stellen. Gasten die deze vragen niet willen beantwoorden of niet het juiste antwoord op deze vijf vragen geven, kunnen wij helaas niet bij Hotel Casa verwelkomen.
  • Er zijn door het gehele gebouw desinfecterende handgels in alle publieke ruimtes en toiletten verspreid (die frequent worden bijgevuld).
  • Liften mogen worden gebruikt door maximaal twee personen per keer.
  • Berichtgeving vanuit Koninklijke Horeca Nederland met specifieke hygiëne instructies is opgehangen in alle toiletten door het gehele gebouw.
  • Posters, kaartjes op de balie en brieven in iedere kamer verzoeken onze gasten zich direct te melden wanneer zij gezondheidsklachten gerelateerd aan het coronavirus ervaren. Bij twijfel of zorgen brengen wij hen direct in contact met onze gebruikelijke huisarts in de buurt
  • Al het personeel is op de hoogte gebracht van de RIVM hygiënerichtlijnen (handen regelmatig wassen met zeep, hoesten in elleboog, gebruik van papieren handdoekjes en geen handen schudden) en is verplicht deze richtlijnen te volgen.
  • Personeel dat zich ziek meldt of terugkeert van vakantie in een risicogebied wordt verzocht thuis te blijven totdat eventuele gezondheidsklachten of besmetting met het virus zijn uitgesloten.
  • Er zijn protocollen opgesteld die gevolgd worden in de situatie van een eventuele besmetting binnen het hotel. Onze Managers on Duty zijn getraind om een risicoanalyse uit te voeren (door middel van het stellen van de juiste vragen met betrekking tot hoesten, koorts en benauwdheid) en zijn geïnstrueerd bij twijfel gasten direct in contact te brengen met de GGD. Het Crisis (Management) Team van Hotel Casa wordt in zo’n geval direct ingelicht en de gast/het personeelslid wordt, als dit in lijn is met de aanbeveling van de GGD, in quarantaine geplaatst totdat de GGD aanwezig is voor verder onderzoek.
  • Een quarantaine kamer is reeds ingericht en wordt vrijgehouden zolang dit nodig is.
  • Medewerkers die over de mogelijkheid beschikken vanuit huis te werken, wordt verzocht zo veel mogelijk thuis te blijven.

Extra informatie voor…
…Hotelgasten
  • We hebben de algehele hygiënemaatregelen in het hotel opgeschroefd, inclusief huishouding na ieder verblijf.
  • We verzoeken alle hotelgasten vriendelijk doch dringend om online in- en uit- te checken. Op deze manier proberen we direct contact tot een minimum te beperken. Je ontvangt informatie over online check-in via e-mail, enkele dagen voorafgaand aan je verblijf.
  • Plastic spatschermen zijn boven de receptiebalie geïnstalleerd, om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken.
  • Je bent meer dan welkom voor ontbijt, lunch of diner in ons restaurant EAST of op dakterras GAPP. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je in dat geval altijd een reservering moet maken. Meer informatie over een bezoek aan EAST of GAPP vind je op deze pagina, in het volgende onderdeel.

Bekijk deze video als je meer wilt weten over het incheckproces met betrekking tot de veiligheidsmaatregelen die we hebben genomen.

 


…Restaurantgasten
  • Restaurant EAST en dakterras GAPP zijn weer open voor hotelgasten en voor gasten van buiten het hotel.
  • Er is niet langer een maximum aantal gasten in EAST en op GAPP, zolang we de afstand van 1,5 meter tussen elke groep maar kunnen waarborgen.
  • Wij mogen geen groepen met meer dan vier personen ontvangen in onze restaurants.
  • Zowel hotelgasten als gasten van buitenaf zijn verplicht een reservering te maken voor zowel EAST als GAPP. Reserveringen kunnen worden geplaatst via de websites east-amsterdam.nl en gapp-amsterdam.nl.
  • Take-awaygerechten kunnen online worden besteld en in het restaurant worden opgehaald. Ook hierbij nemen wij de 1,5-metermaatregel in acht.

Bekijk deze video als je meer wilt weten over je bezoek aan restaurant EAST of dakterras GAPP met betrekking tot onze veiligheidsmaatregelen.

 


…Meeting en Events gasten
  • Er is niet langer een maximum aantal gasten voor onze meeting- en events-faciliteiten, zolang we de afstand van 1,5 meter kunnen waarborgen.
  • Om de 1,5 meter afstand tussen onze gasten te kunnen garanderen, hebben wij vergaderopstellingen voorbereid die aan deze voorwaarde voldoen.
  • Organisatoren wordt gevraagd om onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen te delen met de deelnemers, voorafgaand aan de vergadering of het event.
  • We bieden alleen contactloze cateringopties aan. Dit betekent dat wij geen buffet zullen opstellen. Apart verpakte lunch- of dinermaaltijden zijn beschikbaar voor iedere deelnemer.

Bekijk deze video als je meer wilt weten over het organiseren van meetings & events bij Casa met betrekking tot onze veiligheidsmaatregelen.


Boekingen en annuleringen

In deze moeilijke tijden begrijpen we dat plannen kunnen veranderen. Neem daarom alsjeblieft contact op met ons reserveringsteam, zodat we kunnen kijken hoe we je het best kunnen helpen met je boeking: info@hotelcasa.nl.


Vragen of meer informatie

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd voor nu. Mocht je graag meer informatie ontvangen, vragen of suggesties hebben laat ons dit dan gerust weten via mod@hotelcasa.nl of +31 20 665 1171. Het managementteam van Hotel Casa komt dagelijks bijeen om aanpassingen te maken in preventieve maatregelen naargelang de adviezen van de GGD en het RIVM.

Los van al het bovenstaande hopen we dat jij en jouw dierbaren gezond zijn en we hopen je snel weer bij Hotel Casa te mogen verwelkomen.


Een positieve draai…

Hoewel een pandemie nooit leuk of plezierig is, zeggen ze vaak “never waste a good crisis”. Tijdens een crisis worden we vaak vindingrijk en zien we kansen die we anders missen.

Daarom willen we enkele positieve successen met je delen die wij tijdens deze vrij ongebruikelijke tijd hebben bereikt.

Hoe fijn zou het zijn om werk gedaan te krijgen zonder gestoord te worden door je kinderen, je huisgenoten of een verbouwing bij de buren? Dat moet voordethuiswerkers.nl hebben gedacht. We hebben een samenwerking opgezet voor alle workaholics zonder een rustige plek om te werken. Een van onze creatieve vergaderruimtes is jouw kantoor voor de dag!

Als je gedwongen wordt je restaurants te sluiten, wees creatief! Ons geweldige personeel is erin geslaagd om in een oogwenk een afhaalservice aan te bieden. Heerlijk, als je thuis van onze gerechten wilt genieten

Naar verre exotische bestemmingen reizen kan in deze onzekere tijden een beetje riskant zijn. Maar de lokale bevolking wil nog steeds verkennen en ontspannen. Mogelijk in je eigen woonplaats, maar ook naar een andere stad als je niet in onze hoofdstad woont. Dicht bij huis blijven is hét helemaal! Daarom kun je op onze website een Staycation-arrangement boeken. Spoiler: het bevat een bierproeverij op ons dak… Klik hier voor boekingen.

Professionals in de zorg staan in de frontlinie in de strijd tegen COVID-19. Ze moeten vaak ver van huis reizen en lange uren op een gevaarlijke manier werken. Het is onze plicht om te doen wat we kunnen om hen en hun families te helpen. Helaas zijn er op dit moment veel lege hotelkamers – maar dit zijn precies de bedden die de getroffenen een klein beetje comfort kunnen bieden. Hotelshelpen.nl is een branchebreed initiatief om mensen in nood hotelaccommodatie te bieden voor maximaal €25, – per nacht. Sympathiek toch?

Niet alleen horecagelegenheden, maar ook bierbrouwerijen maakten zich op voor de zomer der zomers. Veel festiviteiten, events en natuurlijk het terrassenseizoen. Maar wat als dat allemaal smelt als sneeuw voor de zon? Brouwers verkopen hun bier via inventieve initiatieven rechtstreeks aan de consument. We moedigen dit aan en we hebben er een blog over gemaakt en veelvuldig via onze socials gepromoot. Omdat we zonder de brouwers gewoon verloren zijn!

In de 63 jaar van ons bestaan is het maar één keer eerder gebeurd … Studenten die tijdens de zomer in Casa wonen! Het lijkt misschien een beetje ironisch voor een hotel dat tijdens het academiejaar 360 studenten huisvest. Normaal gesproken is onze zomerperiode het moment waarop we inkomsten genereren om het hele academiejaar betaalbare studentenwoningen te kunnen blijven bieden. Dit jaar is het echter anders. En speciaal. En zo we hoeven onze geliefde studenten niet te missen!

Reserve today and receive €10 discount on your stay

Reserve today and receive €10 discount on your stay

Jouw Evenement Details

Catering

Jouw gegevens